14 June 2009


Cara memakai selendang@shawl

** Contoh kat bawah ialah dengan menggunakan 'shawl corak'



1. Pinkan macam pakai tudung biasa.

Pastikan sebelah panjang, sebelah lagi pendek.
Yaya biasa buat sebelah kanan pendek betul.
2. Tarik sebelah yang panjang ke kanan dan mula lilit pada kepala.
Tarik kemas2 hingga ke sebelah kiri.




3. Pin atau selit hujung tudung@shawl tadi kat bawah dagu.
Kalau nak lebih kemas pin dengan peniti pada atas kepala.
Betul2kan bahagian yang pendek tadi dan pinkan kemas2 kat atas bahu.
Pastikan nampak cantik dan elok je terletak.
4. Bahagian belakang tudung@shawl :)



----------------------------------------------------



**Ni contoh pakai dengan menggunakan shawl Jorjet.

** Cara pakai yang sama seperti contoh yang sebelum ni.
** Ni contoh shawl jorjet dan shawl ni lebih panjang dari
shawl corak kat atas.


** Kaedah melilit yang sama


** Sama je kan?? Senang je....


----------------------------------------


Cara memakai selendang@shawl menjadi tudung

** Tak kesah apa2 shawl pun, kecuali yang lembut sangat tu.
** Nak lagi kemas & cantik spray dulu dengan 'Fabric Starch' ok!!



1. Lipatkan shawl menjadi segitiga di bahagian hujung.
2. Pakai macam pakai tudung biasa.
Bahagian yang pendek tu biarkan sependek-pendeknya.




3. Tarik shawl yang panjang tu ke atas kepala sambil lilit dengan kemas.
4. Ulang tarik shawl tadi dan lilit sekali lagi.
Pin atau selitkan hujung shawl tadi kat bawah dagu.



5. Kemas2kan shawl yang da siap dia pakai.
Shawl ni akan jadi sangat pendek pada bahagian depan.
6. Contoh shawl pada pandangan belakang.

Shawl ni juga boleh dipakai menjadi seperti shawl biasa.
Senang bukan nak pakai shawl??


Selamat mencuba!!

2 comments:

  1. amat berguna..thanks U...

    http://fadthnwan.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. salam , naa tanye nih .
    erm . yg shawl jorjet tuh , yg 6ber 4 tuh .
    kaka yaya selitkan ke kat bawah dagu atau pinkan ? dan yg 6ber 5 tuh kan , kaka yaya besarkan tdung tuh kan then kaka pin kt bahu eh ?
    huhu ~

    ReplyDelete

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Vector Jungle